Alleen maar Undead schilderen is ook maar saai, dus ondertussen stiekem ook verder gewerkt aan 2 extra characters.
1 uit de basis-set en 1 uit de nieuwste uitbreiding, maar samen geschilderd voor het thema:
Snipers
Eerst de Sniper uit de basis-set, Mak Eshka'rey

Een alien ras dat je niet ziet in de films, maar ze worden wel genoemd.
Dit is een Bothan
Deze meneer is zo goed in camouflage dat ie onzichtbaar word op 4 vakjes afstand, dus ik vond dat ie wel een complexer schema verdiende dan in de artwork
Ik wilde wel in de buurt blijven van de zwart-groene toon van het origineel, dus ik ging het net afspeuren naar inspiratie.
De camouflage van het moderne Duitse leger vond ik erg toepasselijk

Niet exact gevolgd natuurlijk, inspiratie was genoeg
Levert het volgende op

Dan de Sniper uit de nieuwe Hoth set, Loku Kanoloa

Een Mon Calamari, wel bekend uit de film met Admiraal Ackbar als bekendste lid
Ook een sniper, maar met een meer verkennende rol ipv ambush-killer
Verdient ook meer camo dan de artwork, vond ik, maar ook hier wilde ik wel de toon blijven volgen.
Het onderliggende uniform moet dus groen
Ik dacht nog even aan de camo van de rebellen op Endor, maar uiteindelijk wilde ik toch wat exotischer. Het is een groot universum, dus mogelijkheden genoeg voor diversiteit
Inspiratie vormde de camo van het Finse leger

Voor het volgende resultaat

Het is een model van de Hoth set, dus ik wilde toch iets van een sneeuw camo op zn jas. Het nadeel van 'echte' sneeuw camo is dat het buiten de sneeuw totaal niet werkt, en er zijn ook missies op andere planeten.
Oplossing vond ik in het Duitse 'Leibermuster' ontwikkeld helemaal op het eind van WO2
Licht van kleur, en met de wit-groene stippen inderdaad ontwikkeld om te kunnen functioneren in de winter

De zwarte vlekken heb ik weg gelaten, en het lijkt mij een overtuigende en functionerende camouflage
Werkt een beetje in de sneeuw, en je loopt niet compleet voor schut in het bos