Frank's Star Wars modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Frank's Star Wars modellen

Berichtdoor Rudi XXL » 07 aug 2016 19:19

Hoe schilder je op simpele wijze ogen? Mijn modellen zien er altijd uit alsof ze een ernstige drugsverslaving hebben omdat ik een witte puntje met zwarte pupillen schilder. Andere dingen krijg ik met mijn paint skills niet echt voor elkaar dus tips zijn welkom.
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 07 aug 2016 20:58

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2016 14:55

Het vereist wat discipline, maar ik heb mn 3e Snowtrooper af B)
(en dus een inzetbare 'unit' in het spel)

Afbeelding

En op tijd ook, want de plannen voor het spelen van de Hoth campaign beginnen serieuze vormen aan te nemen
Hopelijk kan ik alles geschilderd krijgen voor we ze nodig hebben

Een week waarin een nieuwe trailer uit komt voor de volgende Star Wars film zorgt natuurlijk al voor inspiratie, dus ik was al begonnen

Dengar is 1 van de Bounty Hunters ingeschakeld door Darth Vader in Empire Strikes Back, en is toch zeker 2 seconde in beeld :P

Afbeelding
(is dat Duct Tape om zn beenpantser? :P )

Hij speelt een rol in de Hoth campaign, dus die moest ook geschilderd

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 aug 2016 15:06

Meteen in de eerste missie krijgen de Rebel spelers hulp van een paar Echo Base troopers

Afbeelding
Afbeelding

Oftewel een cursus in het verzinnen van zo veel mogelijk tinten net-niet-wit ^_^
(want de rebellen zijn natuurlijk nooit puur wit, dat is alleen voor de Imperials)

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 aug 2016 14:35

Voor de komende campaign zijn de karakters uitgekozen, en die moeten natuurlijk wel geschilderd zijn voor we beginnen.
2 had ik eerder al af, maar Joost en Stefan kozen modellen die nog geschilderd moesten worden

Stefan schildert zn eigen aspirant Jedi, maar Joost wilt de rare alien spelen ^_^

Afbeelding

Er moesten wat gouden details geschilderd worden, dus ik dacht ik neem met de metallics meteen de HK Droids mee.
Die zijn alleen maar metallics en dus lekker snel klaar
Op de artwork zijn ze alleen maar messing kleur, maar voor wat variatie heb ik ze ook ijzer geschilderd
(Ik dacht origineel te zijn, maar een simpele Google search laat wel zien dat velen hetzelfde hebben bedacht :roll: )

Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen heb ik met de Bespin Jedi, Obi-Wan en de Grand Inquisitor aardig wat Light Sabres klaar staan.
Het materiaal wat Fantasy Flight gebruikt voor hun modellen (restic?) is prima voor de meeste figuren, maar zo'n lange rechte staf werkt niet echt :dry:

Afbeelding

Een kromme Light Sabre kan natuurlijk echt niet, dus die zijn vervangen door messing staf
Altijd weer een zenuwachtig moment als ik ze afknip, want dan is er geen weg meer terug, maar gelukkig is het allemaal goed gelukt

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 sep 2016 18:33

Niks zo goed voor de inspiratie als gewoon weer een potje spelen ^_^

http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3585&sid=1f9d7484daa00e2558dcbfa22b60e21c

Ik ben nu de Imperial speler, dus ik ben al begonnen met het oefenen van gasmasker-geluiden en het opzetten van een diepe stem

*Kggghhk* "There is no resisting the Dark Side" *Kggghhk* B)

Voor de eerste missie was de 2e groep Snowtroopers nog niet nodig, dus die zijn nog steeds niet af :whistle:

Wel begonnen aan de bekendste Rebel character die voor deze campaign is uitgebracht, die zal vast nog van pas komen:

Princess Leia Organa

Afbeelding

Het model is een echte 'Hoth' Leia, dus wederom een oefening in wit
In de film is het vest duidelijk meer crème van kleur dan het strak witte pak. Het contrast op mijn model is wel wat groter :unsure:

(Ik heb mn best gedaan om de stipjes op haar borst rangplaatje goed te krijgen :grijns: )

Betekent dat ik nu eindelijk de volle 'gang' compleet heb ^_^

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 sep 2016 18:47

Als Evil Imperial Overlord heb ik nu als eerste zicht op de komende missies, dus ik kan mijn schilderschema er op af stemmen
(want iedereen wil natuurlijk een vol geschilderd speelveld)

De rebellen hebben de eerste missie gewonnen, wat betekent dat ze alle komende missies de Echo Base Troopers mee kunnen nemen als Allies.
Nou zijn niet alle missies per se op een ijsvlakte, dus voor sommige missies wil ik die modellen ook hebben in een niet-wit schilderschema
Die staan als eerste op het programma

Als ik mijn tegenstanders wil verassen met iets nieuws, moet ik dus wel even uitkijken met wat ik hier laat zien.
Wat betreft de Imperial kant dus even een radio-stilte :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 okt 2016 17:17

De Rebel spelers hebben de eerste missie van de campaign gewonnen, wat betekent dat ze de rest van de campaign iedere missie de Echo Base Troopers (van hierboven) kunnen meenemen als Allies

Heel cool, natuurlijk, maar met de Side Missions en dergelijke speelt zeker niet iedere missie zich af op een ijsvlakte.
In de jungle of op Tatooine kunnen die witte modellen natuurlijk echt niet :nono:

Een 2e set modellen had ik al aangeschaft (want ze zijn gewoon cool) dus tijd om het kleurenschema tevoorschijn te halen dat ik eerder al voor mijn eigen karakter had gebruikt, gebaseerd op de rebel soldaten op Endor

Afbeelding
Afbeelding

De rugzak van de rebel soldaten op Endor is duidelijk hetzelfde als die op Hoth, wat nu natuurlijk mooi uit komt
Het felle groen is niet een kleur die ik zelf zou hebben gekozen, maar nu had ik natuurlijk geen keus ^_^

Afbeelding

Afbeelding

En naast elkaar, klaar voor alle omstandigheden :D

Afbeelding

Als dan later dit jaar de 'Alliance Rangers' uitkomen gaat het echt een Rebel Strike Team worden B)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Beastherder op 13 aug 2017 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2016 15:48

4 nieuwe modellen af, maar aangezien ik die als verrassing wil houden voor het volgende scenario hier nog geen foto's of andere info :nono:

volgende campaign sessie is 20 oktober, daarna zal ik ze laten zien :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 09 okt 2016 15:58

Het is dat je de 2 Rangers naast elkaar hebt gezet, anders lijken het echt 2 totaal verschillende modellen. Heel mooi gedaan.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames