De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 16 dec 2016 09:15

Druk en rustig op de clubavond.

Imperial Assault dus Frank P., Joost, Stefan , Onno en ik waren bezet. (dus dat scheelt weer 5 tegenstanders)

Chaim, Henny en Luuk waren er ook even.
Rick kwam kijken en we hadden een nieuwe; Simon die aan de schildertafel zat.

Imperial Assault was weer spannend en met het enthousiasme van Rogue One, volgende week wéér
B)

Frank heeft foto's genomen dus er komt vast een verslag. :yes:

Heel belangrijk: Er waren ook Teun en Max uit Uden en die hebben ons uitgenodigd om een keer langs te komen, uiteraard hebben wij hun uitgenodigd.
Hun avond is woensdag. Ze zetten het nog op FB.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 23 dec 2016 08:48

Gisteren weer een fantastische avond gehad op de club.

Imperial Assault Dus er waren weer 5 man (IIk, Stefan, Joost, Onno en Frank), die helaas geen andere spelletjes konden spelen.
Het was weer spannend tot de laatste seconde. Rennen was het.

Verder Theo en Mathijs een pot 40K van Eldar vs Dark Angels en Blood Angels

Kellin had ook weer eens tijd om snel binnen te wippen (verhuisd en vroeg zich af of er nog FOW werd gespeeld, laat er nu net sinds tig weken géén FOW pot zijn)

Bram was geslaagd voor zijn pre-master (RESPECT!) en daardoor al heel lang niet geweest. Dus taart en drinken voor zijn pre-master en verjaardag. :thumbup: :worship:

Rick heeft volgens mij weer staan genieten van hoe wij Imperial Assault spelen

Volgende week laatste keer van het jaar en 5 januari onze club-bring and borrel (zie elders)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 23 dec 2016 09:01

En we hebben een eigen uitgang!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 23 dec 2016 09:07

En heel veel stof van het maken van de uitgang! :x
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Leandertje » 23 dec 2016 10:53

kon er iemand niet tegen zijn verlies???
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor theWoodcutter » 30 dec 2016 12:16

En gisteravond was het ook een relatief rustige clubavond.

Aan het spelen waren:
Frank & Laurens Flames of War (ik verwacht een verslag elders op de site :wink: ).

Stefan & Onno: X-wing, wat een beetje behelpen was bij gebrek aan startersets van beiden. Gelukkig konden ze lenen (zie onder).

Bob & Joost: ook X-wing Imperials (TIE Defenders) vs Scum (Lancer Class + 2 Protectorate Starfighters).
Ik verloor al vrij snel mijn eerste Protectorate Starfighters (gooi geen defense tegen drie hits (inclusief 2 crits), dan is het gauw gebeurd met een schip zonder shields), maar al vlot daarna ging een van Bob zijn TIE Defenders de weg van de dodo, waarna mijn nare tractor beam tokens (om Bob zijn agility omlaag te brengen) + suicide schieten van Fenn Rau (http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/Fenn_Rau) op korte afstand het behoorlijk afmaakten.
Ik kreeg beide andere TIE Defenders op 1 hull over, echter Bob las het face up damage kaartje van de crits verkeerd (en ik wist ook niet beter op dat punt) en dacht dat hij, net als bij een asteroid, damage moest nemen als hij een hit/crit gooide. Die gooide hij, dus waren zijn ships gesuicide.

Daarna nog een free-for-all gedaan van 30 punten per persoon met zijn vieren.
Als je alle scheepjes wilt zien + upgrades, kun je altijd even op http://xwing-miniatures.wikia.com/ kijken. :grijns:
Ik met Fenn Rau (Protectorate Starfighter met Fearlessness & Concord Dawn Protector), Bob met een Delta Squadron Pilot (TIE Defender), Onno met Knave Squadron Pilot (E-wing met R7-T1) en Stefan met "Snap" Wexley (T-70 X-wing met Primed Thrusters).
Ik mocht er als eerste aan geloven na 1 flink gefaalde defense roll tegen 3 hits als binnenkomertje -_- . Daarna werd het stilletjes aan dat Onno, Stefan en Bob elkaar damage aan het doen waren. Er werd enorm goed verdedigd waardoor het nog eventjes duurde voordat als eerste Onno het loodje legde en daarna dat Stefan Bob omlegde terwijl ze beiden slechts 1 hull over hadden (en hier is het waar een iets hogere pilot skill enorm hielp).

Aan schildertafel: Theo (die eigenlijk een battle had. maar die ging op het laatste moment niet door), Chaim (met zijn mudpie... :grijns: ) en ons aller Gerie, die weer eens van de partij was met zijn Guild Ball figuurtjes.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 30 dec 2016 13:47

Afbeelding

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 06 jan 2017 13:09

En dat was weer een best epische clubborrel.
Er was van alles te eten en te drinken... :wub:

En verder waren er bezig:
Onno vs Rick, Guildball, Butchers vs Hunters (overwinning voor de hunters voor zover ik het begreep).
Gerie & Guy waren hier rond omheen aan het keuvelen en de gebeurtenissen aan het volgen

Bram vs Theo, 40Kaas, Grijze (K)nichten vs Nids. Geen uitslag bij mij bekend, maar Theo had wel weer een paar epische acties

Bob vs Jan, 40Kaas, Puppies vs Black Templars. Ook geen uitslag bij mij bekend (ik was er niet extra aan het opletten, vooral nadat beiden heel slecht gingen gooien toen ik in de buurt kwam :whistle: )

Verder nog Brewhouse Bash
Frank, Johan, Chaim, Laurens en Luis
Onder invloed van enige C2H5OH was blijkbaar Frank zijn squig erg goed bezig... ^_^

En later in wisselende samenstelling met ook nog Bob werd er wat Zombie Dice gespeeld

En aan de schildertafel zat ik een beetje te knutselen aan frostgrave poppetjes (en wat Bushido :wub: ).
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Bobske » 11 jan 2017 14:47

pics to prove it (en weer op fb gezet)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 jan 2017 14:08

Erg gezellig weer donderdag.

Gerie was aan het spelen (Ja GERIE!)
Guildball met zijn Engineers team tegen de Butchers van Guy

Afbeelding

Als Gerie ook zijn team af heeft ziet het er nog mooier uit.

Joost, Onno stefan en ik gingen tegen Evil Overlord Frank met Imperial Assault
De missie ging niet optijd maar Frank kreeg cumulatief meer punten om tropen bij te kopen elke beurt
Dus wij gingen als een gek rennen en negeerden alle vijanden om 2 consoles te activeren
Dat lukte al 1 beurt 2, toen moesten we nog een paar keer op een andere console knop rammen (we moesten het ion cannon afvuren)

Afbeelding

Afbeelding

Maar we hadden toch beter eerst een hoop kunnen neerschieten want Frank won door al onze heroes in 4 beurten te verwonden.:(

Volgende ker dus inbraak in een Imperial Prison

Afbeelding

Frank beschrijft het vast uitgebreider hoe hij ons inmaakte

Theo had nog een battle vs Bram van 40K
Nids tegen Mechanicus met een Knight Ally, dat was even slikken voor Theo maar er stond nog maar 1 model van bram op de tafel aan het einde (en het was niet de Knight)
Maar Bram had gewonnen op punten.

Afbeelding

En Rick W. was er ook. En we hadden nog wat restjes drinken van de clubborrel Verder heb ik het niet meegekregen, druk met spelen.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg