En gisteravond was het ook een relatief rustige clubavond.
Aan het spelen waren:
Frank & Laurens Flames of War (ik verwacht een verslag elders op de site

).
Stefan & Onno: X-wing, wat een beetje behelpen was bij gebrek aan startersets van beiden. Gelukkig konden ze lenen (zie onder).
Bob & Joost: ook X-wing Imperials (TIE Defenders) vs Scum (Lancer Class + 2 Protectorate Starfighters).
Ik verloor al vrij snel mijn eerste Protectorate Starfighters (gooi geen defense tegen drie hits (inclusief 2 crits), dan is het gauw gebeurd met een schip zonder shields), maar al vlot daarna ging een van Bob zijn TIE Defenders de weg van de dodo, waarna mijn nare tractor beam tokens (om Bob zijn agility omlaag te brengen) + suicide schieten van Fenn Rau (
http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/Fenn_Rau) op korte afstand het behoorlijk afmaakten.
Ik kreeg beide andere TIE Defenders op 1 hull over, echter Bob las het face up damage kaartje van de crits verkeerd (en ik wist ook niet beter op dat punt) en dacht dat hij, net als bij een asteroid, damage moest nemen als hij een hit/crit gooide. Die gooide hij, dus waren zijn ships gesuicide.
Daarna nog een free-for-all gedaan van 30 punten per persoon met zijn vieren.
Als je alle scheepjes wilt zien + upgrades, kun je altijd even op
http://xwing-miniatures.wikia.com/ kijken.
Ik met Fenn Rau (Protectorate Starfighter met Fearlessness & Concord Dawn Protector), Bob met een Delta Squadron Pilot (TIE Defender), Onno met Knave Squadron Pilot (E-wing met R7-T1) en Stefan met "Snap" Wexley (T-70 X-wing met Primed Thrusters).
Ik mocht er als eerste aan geloven na 1 flink gefaalde defense roll tegen 3 hits als binnenkomertje

. Daarna werd het stilletjes aan dat Onno, Stefan en Bob elkaar damage aan het doen waren. Er werd enorm goed verdedigd waardoor het nog eventjes duurde voordat als eerste Onno het loodje legde en daarna dat Stefan Bob omlegde terwijl ze beiden slechts 1 hull over hadden (en hier is het waar een iets hogere pilot skill enorm hielp).
Aan schildertafel: Theo (die eigenlijk een battle had. maar die ging op het laatste moment niet door), Chaim (met zijn mudpie...

) en ons aller Gerie, die weer eens van de partij was met zijn Guild Ball figuurtjes.