40k regel vraagjes

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Chris » 02 jul 2014 11:31

Zoals ik eerder ook al zei, er zijn voor beide interpretaties argumenten. Op een toernooi aan de TO vragen, op de club niet druk over maken :thumbup:
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 09 jul 2014 10:00

Meanwhile: we have yet to start rolling the first dice and I am already pulling my opponent over the table in rage.
WHAT DO YOU MEAN PIVOT THEN MOVE MR. LADY PARTS!?

/joke
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Avatar gebruiker
Son of a Dreadnaught
Mastah
 
Berichten: 601
Geregistreerd op: 08 aug 2012 16:12
Woonplaats: Zeeland (NB)

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 17 jun 2017 19:03

Hoog tijd om dit topic maar weer eens te gaan gebruiken. Want nieuwe editie staat gelijk aan veel vragen, wat op hun beurt weer gelijk staat aan een boel hoofdpijn. Ik trap hem af met een eerste vraag.

Ik heb geen regels gevonden over wat terrein doet met models die er doorheen bewegen. Zijn er nog regels als dat je een test moet rollen voor vehicles die door een bos bewegen? Of dat je infantry een penalty krijgt op hun charge distance? Waar staan deze regels?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 17 jun 2017 19:15

Inmiddels naar wat extra speurwerk de regels voor een aantal typen terrein gevonden op blz. 248 van het regelboek. Betreft het moven van models over terrein is het redelijk helder zo. Ik heb nog geen regels gevonden voor het gebruiken van gebouwen. (voorheen kon je ook in gebouwtjes zitten, die hadden dan zo en zo veel armour en zo en zo veel HP's voor ze kapot gingen.)
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor brammo1991 » 17 jun 2017 19:18

[quote="Johan"]Ik heb geen regels gevonden over wat terrein doet met models die er doorheen bewegen. Zijn er nog regels als dat je een test moet rollen voor vehicles die door een bos bewegen? Of dat je infantry een penalty krijgt op hun charge distance? Waar staan deze regels?


zie pagina 248 battlefield terrain, daar staat per terrain soort wat ze doen. Penalties bestaan nog, difficult terrain niet.
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 946
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 02 jul 2017 18:55

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 03 jul 2017 09:35

Q. Lots of aura abilities say they grant an ability to nearby
units that are within range of any such models. Are the bonuses
cumulative (i.e. if I am within range of two models with
identical aura abilities, is the bonus doubled)?
A. Unless stated otherwise, no. The bonus for such an
ability applies once if any (i.e. one or more) of these
models are within range.

Jammer Laurens. Die meerdere darkshroud combo die jij had bedacht gaat toch niet werken. Ik vraag me af of bonussen stacken als ze van verschillende sources komen. (bijv. een officer of the fleet en een sabre weapon platform met een searchlight)
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 jul 2017 11:37

Ik had het gezien. Logisch ook. Technisch gezien is het geen bonus, maar een penalty voor de tegenstander, maar vooruit. Het staat namelijk in de Imperium 1 FAQ specifiek genoemd als Errata van de Darkshroud.

No worries, 1 is al goed genoeg.

Verschillende bonussen stacken, dezelfde bonussen niet. +1 to hit stacked niet met +1 to hit, ongeacht de source. Denk ik, want kan zo weer een Errata overheen komen natuurlijk.

Is trouwens best een lijst met Errata voor zo'n kort regelboek... :laugh: Vooral terrein hadden ze wel iets beter kunnen verwoorden. En je ziet meteen waar mensen allemaal misbruik van proberen te maken. Fun.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Beastherder » 03 jul 2017 19:49

[quote="Caladai Doomblade"]En je ziet meteen waar mensen allemaal misbruik van proberen te maken. Fun.


Ja, die FAQ's zijn om die reden soms echt hilarisch om te lezen
"Oh God, echt? Welke @^$^*# heeft dat geprobeerd goed te praten?" :roll:

Beste vind ik dan nog steeds de 'dus als ik mijn Guard en Marines allbei dezelfde naam geef kunnen ze elkaar buffen' argumentatie

pek en veren lijkt mij een uitstekende oplossing voor die mensen :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 40k regel vraagjes

Berichtdoor Johan » 04 jul 2017 05:58

Soms zijn situaties inderdaad niet helemaal helder. (zoals krijg je ook cover van terrein met models als je er achter staat ipv. er in. Staat nu goed uitgelegd in de FAQ ) Andere vragen ..... pluspunten voor creativiteit, dikke minpunten voor gebrek aan sportief spel.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron