Frank's Random 40/30k Dingetjes

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Frank's Random 40/30k Dingetjes

Berichtdoor Beastherder » 21 jan 2018 22:23

Modellen van hierboven staan in de basiskleuren met de eerste shading.
Het zou moeten lukken om ze voor het toernooi 'table-top ready' te krijgen

Ook bezig om mijn slaapkamer opnieuw in te richten.
Lijkt hier niks mee te maken te hebben, maar het betekent dat alle kasten leeggemaakt worden en er heel veel oude dozen tevoorschijn komen.
En zo vond ik dus ook, geheel vergeten, een Flesh Tearer chapter master :grijns:

Gabriel Seth
Nog in metaal zelfs, ik dacht dat ie alleen in Finecast was gemaakt :dunno:

Als ik die dan toch heb, heeft hij natuurlijk ook een Command Squad nodig, en een Sanguinary Priest is ook goed, en die BA chaplain met gevleugelde jumppack is natuurlijk wel heel toepasselijk voor de Angels Wing relic....

en zo staan er opeens weer tientallen modellen extra op mn to-do lijst :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 22 jan 2018 07:23

Helaas weet ik zelf eigenlijk vrijwel precies wat ik allemaal in huis heb, dus dat soort leuke verassingen maak ik zelden mee. Ik verzamel de laatste tijd wel erg veel dus wie weet over een jaar of 10 :holy:
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 jan 2018 09:26

[quote="Beastherder"]En zo vond ik dus ook, geheel vergeten, een Flesh Tearer chapter master :grijns:

Fantastisch. Laatst nog uitgebreid over gehad dat je die niet had en waarom niet (finecast etc.).

[quote="Beastherder"]en een Sanguinary Priest is ook goed

Zeker! Een apothecary die +1 strength geeft binnen 6"? Best leuk voor Gabriel.... :disturbed: :disturbed:

Goed bezig met schilderen in ieder geval. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Johan » 26 jan 2018 14:20

[quote="Beastherder"]en zo staan er opeens weer tientallen modellen extra op mn to-do lijst :whistle:

The story of every real wargammer I think... :whistle: :whistle:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 04 feb 2018 19:34

WIP van de nieuwe modellen voor het toernooi

Afbeelding

Tot het rood gedaan is lijkt het allemaal wat traag te gaan, maar daarna gaat het hard (hoop ik :whistle: )

Afgelopen donderdag ook voor het eerst gespeeld met de aangepaste lijst, tegen de Ork horde van FrankV.
Bijna puur infantrie blobs, dus die extra anti-tank kwam niet echt uit de verf.
Schieten ging sowieso niet echt geweldig. 2 Attack Bikes, een Razorback en een unit Tactical Marines die samen 1 wond doen op een Deffkopta was een typische Shooting Phase :roll:
Combat ging een stuk beter. De extra punch van de nieuwe Death Company wapens kwamen goed van pas, en ook de Termies maakten indruk (wipen een unit van 30 Orks B) )
Uiteindelijk vernietigen we allebei de units die ons Objective bedreigen, met weinig kans om op korte termijn die van de tegenstander te veroveren, dus we hielden het maar op een gelijkspel.
Wederom leuke pot met spectaculaire acties, smaakt naar meer.

Betekent ook dat ik al snel in de verleiding kom om uitbreiding aan te schaffen....

De speciale BA chaplain met jumppack is een bijzonder spectaculair model, en extreem toepasselijk voor de Angel's Wing relic die ik in mn lijst heb

Afbeelding

Als ik mn Sisters/Custodes wil meenemen is het handig dat ze in een aparte Detachment zitten, en dan heb ik een HQ nodig.
Bij de discussie van de aankondiging van het Eisenhorn model werd ik er al op gewezen dat een inquisitor daar goed voor werkt, en dit model is echt te fraai om te laten liggen :wub:
Zelfs met Sister-stijl power armour
Afbeelding
Geen fan van de enorme hakken, maar de kwaliteit van de details is ge-wel-dig
Met de nieuwe Necromunda modellen die er zijn/aan komen kun je natuurlijk een prachtige Inquistor warband maken... :scratch:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 feb 2018 16:58

De modellen moesten afgelopen donderdag even van de schildertafel af om te spelen tegen Simon's Nederlandse Marines.

Met 4 Dreadnoughts in zn leger, waarvan 2 die grote nieuwe Primaris variant, zou dit een test worden van mn nieuwe anti-tank/monster wapens.
Simon begon met een experiment om zn Agressors en Captain te infiltreren in mijn Deployment Zone. Niet heel succesvol, mijn Tacticals draaien zich om ratelen ze weg met boltervuur :sproeiuh:
In het begin lijken de dobbels nog tegen me (2+ to wound met CP re-roll blijft een 1 :disturbed: ) maar later worden ze echt Simon zn grote vijand.
Ik bleef bovengemiddeld gooien, en voor Simon lukte echt niks. :nono:
Uiteindelijk misschien wel mijn meest eenzijdige 40k victory ooit.

De Death Company maakte veel indruk met hun nieuwe hamer en vuist in het uitschakelen van grote monsters. Ik krijg ook steeds meer waardering voor de Red Thirst regel, die maakt echt zo'n verschil in de combat :yes:
Minder indrukwekkend zijn toch wel de standaard Assault Marines, die missen toch echt de impact van de rest :dunno:
Geen tijd om ze voor het toernooi te vervangen, maar ik geef hun Inferno pistol maar wel aan de Chaplain. Vermoed dat die daar beter van pas zal komen :scratch:

Verder ook de Chapter Master in elkaar geplakt
Afbeelding
Kaal metaal fotografeert heel slecht, maar het is een indrukwekkend model B)
Geen idee hoe dat model met zn ENORME chainsword moest balanceren op zn originele 25mm base. Op een 32 gezet en hij hangt er nog steeds flink buiten

De zoektocht door de oude dozen gaat door, en ik vond ook nog deze Ratlings
Afbeelding
Toch een leuke optie voor allies als je wat punten over hebt ^_^

En ik vond deze
Afbeelding
Eigenlijk een Ultrasmurf character, maar als je al die U's er af vijlt is het gewoon een coole Scout Sergeant

Die heeft wel een unit nodig om te leiden, dus ik heb toch maar een nieuwe doos aangeschaft
Afbeelding

En deze mag toch ook niet ontbreken in een Flesh Tearer leger
Afbeelding
In vorige edities niet zo'n fan van de close combat Dreads sinds ze niet meer in een Droppod mochten, want naar de overkant lopen leek zo zinloos.
Maar nu hebben ze een hogere Movement, je kan Advancen en je begint vaak al een stuk dichter bij elkaar, dus ik wil ze wel weer s proberen

Magna grapples zijn te verwijderen.
Niet eens een magneet nodig, de pasvorm is zo perfect dat ie gewoon vastklemt ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 11 feb 2018 18:17

Lekker bezig Frank.
Ik probeerde weer te bestellen voor mijn leger, van de week beschikbaar, nu weer Out of stock :( :td:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 feb 2018 19:43

Ja, GW heeft duidelijk productie problemen om de vraag aan te kunnen. Heel veel producten zijn wisselend niet verkrijgbaar.
Zelfs Marines zijn niet onkwetsbaar
https://www.games-workshop.com/en-NL/Space-Marine-Scouts

Prettig probleem om te hebben, natuurlijk, want laat goed het succes van de nieuwe editie 40k zien, maar vervelend voor je klanten en op lange termijn gaat het je 'goodwill' kosten.
Ergens gelezen dat het ligt aan de beperkingen van de electiciteitsvoorziening, dus niet op korte termijn op te lossen :dunno:

Voorlopig heb ik wel genoeg, dus ik heb er nog niet veel last van....

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 12 feb 2018 08:18

Wou, dat wordt nog eens een groot leger op deze manier! Hard aan het werk hoor, ga je nog iets proberen te schilderen voor de Golden Dreadnought?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 feb 2018 11:48

Nog werk zat aan die lascannons/death comp/termie :roll:

Als ik nog tijd over heb wil ik ook nog wel die nieuwe Chaplain schilderen, maar ik betwijfel het

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs