Het heeft even geduurd, maar ik heb weer een battle gespeeld voor de campaign. Geen foto’s helaas, maar ik zal mn best doen een verslag te geven van deze bizarre battle.
Mijn kleinste banner in de campaign, slechts 500 puntjes, werd aangevallen door Dark Elves van Vincent. Zijn leger was echter 1500 punten groot!
Gelukkig kon ik support units sturen van 2 omringende legers, waardoor het verschil werd teruggebracht tot 950 tegen 1500, nog steeds een indrukwekkend verschil!
Omdat ik wist dat het originele 500pts legertje altijd in de problemen zou komen tegen iedere tegenstander, had ik het veel vuurkracht gegeven, met als doel in een hoekje te gaan staan en hun leven zo duur mogelijk te verkopen, en hopelijk zo een massacre te voorkomen. Met de 2 support units die ik meenam wilde ik dit concept versterken, dus 1 was een grote unit thunderers en de ander een standaard blok van 20 dwergen, mn enige combat-unit.
Verder had ik nog een unit crossbows, een boltthrower en rangers (het was een scouting-banner, snappie

) Gezien de grote overmacht van de puntoren had ik geen verwachting om te winnen en de tactiek was simpel: zoveel mogelijk punten wegschieten voor ze aan de overkant komen.
Eerste doelwit was een grote unit Cold Ones met de generaal, en op de tweede plaats de grote unit Executioners. Verder waren er 2 chariots en Dark Riders, maar die negeerde ik voorlopig maar, net als de Repeater Bolt Thrower aan de overkant.
De dobbels zaten goed mee, en al gauw was er van de Cold Ones minder dan de helft over en waren de Execs een rank kwijt. De Elf Boltthrower schoot op mijn boltthrower, maar verwondde vreemd genoeg alleen de machine en niet de crew, iets wat later nog belangrijk zou zijn.
Toen kwam beurt 4 en ging de battle van voorspoedig naar bizar goed. De 2 chariots stonden links en rechts van de Execs en hun flanken kwamen na een vreemde beweging van Vincent binnen charge-range van mn warriors en rangers (foutje?

). Die kans kon ik niet laten schieten en ik chargde. Vincent vluchtte wijselijk weg, en de chariots zagen we niet meer terug.
De Cold Ones chargden mn crossbows, de stand & shoot veroorzaakt een panic test, die word gefaald en de unit is te klein om nog te kunnen rally-en. Einde Cold Ones en generaal.
Verdere shooting veroorzaakt de eerste panic test op de Executioners, die word gefaald, ze rennen weg, rally-en niet en rennen verder naar de dichstbijzijnde tafelrand. Dat is dus de tafelrand waar mijn dwergen staan opgesteld, dus ze vluchten náár mijn dwergen terug! Ik kan ze chargen, en ze vluchten weg een rotsblok in: dood.
Toen waren er alleen nog maar 2 units Dark Riders over. Normaal gesproken zou het zo goed als onmogelijk zijn voor dwergen om die uit te schakelen, want het lukt ze altijd wel om uit het zicht te blijven.
Maar toen werd een bizar spelverloop nog extremer, want een schot van de Repeater Bolt Thrower kreeg het voor elkaar om mijn BoltThrower te vernietigen zonder de crew te verwonden. Toen had ik dus een unit skirmishende dwergen, inclusief een engineer met 2 pistolen en BS4. Skirmishers!
De engineer had er zin in, en binnen de kortste keren waren de DarkRiders gehalveerd (2 schoten per beurt, 2 dode elfen per beurt, typisch voorbeeld van de bizarre dobbels deze battle). Mn generaal verliet zn unit, om in zn eentje de kans te krijgen te chargen. De enige combat van de hele battle was mijn generaal alleen tegen de 2 laatste Dark Riders in beurt 6, die hij prompt een kopje kleiner maakte.
Einduitslag: een dikke massacre voor het leger dat 1500 tegen 950 werd outnumbert. Ik had het niet durven dromen.
Vincent had voor deze battle al een behoorlijke fobie voor dwergen gekregen van onze vorige ontmoetingen, maar dit zal de angst er nog verder ingewreven hebben.
Volgende beurt trekken mijn legers verder, en word het tijd voor de eerste siege van de campaign. Vincent’s hoofdkwartier ligt voor het grijpen, maar sieges zijn toch altijd lastig….
Binnenkort meer.