Hiho, Hiho, the dwarfs are coming

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 10 dec 2006 16:32

Deze leek me ook wel leuk

De Evolutie van Dwergen door Frank :P

Afbeelding

kan toch niet zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar niks geleerd heb :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor henerius » 10 dec 2006 19:42

[quote="Beastherder"]Deze leek me ook wel leuk

De Evolutie van Dwergen door Frank :P

Afbeelding

kan toch niet zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar niks geleerd heb :D

De evolutie heeft weinig gedaan voor die dwergjes. Goblins zijn van tiny naar groter dan mensen en weer terug naar tiny geevolueerd. Dwergjes blijven even groot ... en harig. ;)

Je schilder technieken daaraantegen hebben wel een vlucht genomen :wub:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 07 jan 2007 16:18

Zo, afgelopen donderdag even geen goblins, maar weer s ouderwets met mn dwergjes gespeeld.
Er stond nog steeds een battle voor de campaign uit, tegen Vincent en zn Dark Elves.

Afbeelding

In de woestijn dit keer. Ik had zo'n 1600pts tegenover 1300pts(?) puntoortjes. Ik had dus wel redelijk vertrouwen in B)

Afbeelding

Ik had 3 blokken zware infantrie (1 was supporting unit van een ander leger) en een flink blok Slayers. Vincent zag al die combat-units staan en wist dat ie het heel erg zwaar zou krijgen als ie me aan zou vallen. Daar kwam ook nog bij dat de Cold Ones 2 keer stupid werden, en Vincent besloot daarom lekker in zn eigen deployment zone te blijven hangen, niet bepaald volgens mijn plan :unsure:

Afbeelding

Dit is dus al beurt 3 :blink:
Ik kreeg het voor elkaar om de Dark Riders af te schieten, en de Cold Ones en Executioners faalden beiden een panic test van shooting, om later weer te rally-en.
Enige combat van de battle was een unit spearmen tegen mijn greatweapon-unit, die mijn dwergen uiteindelijk nog verloren ook (schandalig! :dry: ). Gelukkig renden ze hard genoeg weg, en konden ze nog rally-en.

Afbeelding

Uiteindelijk renden mn units naar voren om toch nog wat table quarters te claimen/deny-en, maar het eindresultaat was dus een dikke Draw :(

Niet echt een indrukwekkende battle, dus, en het toont duidelijk 1 van de grote zwakke punten van de dwergen: als de tegenstander geen zin heeft om naar voren te komen en een draw wel prima vind kun je daar als dwergen-speler verdomd weinig aan doen :nono:
Vincent had duidelijk geleerd van onze vorige onmoeting, want toen ging ie wel naar voren om vervolgens goed ingemaakt te worden door mn blokken infantrie. Als zn Cold Ones een beetje hadden geluisterd was ie misschien nog in de verleiding gekomen om wat te proberen, maar nu was dit waarschijnlijk wel het slimste wat ie kon doen :dunno:
Ik had ipv een blok infantrie ook een unit crossbows als supporting unit kunnen nemen, en dat was (achteraf gezien ^_^ ) wel beter geweest. Dan had ik op afstand wat meer schade kunnen doen en er misschien net een victory uit kunnen halen, of zelfs Vincent kunnen verleiden toch aan te vallen.
Geeft maar weer s duidelijk aan dat dwergen shooty stuff nodig hebben om de vijand naar je toe te drijven, want zelf naar de overkant lopen is toch eigenlijk geen optie... :unsure:

Maakt het verdere verloop van de campaign wel weer heel interessant :P

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 07 jan 2007 16:57

Leuk om te lezen dat die Dark Elves zich niet zonder slag of stoot uit de Campaign laten kieperen!

Geloof dat de high elves er ook al niet doorheen komen: way to go Vince! :P

@Vincent: moet jij nou ook nog een battle tegen Laurens? Zou die donderdag gespeeld kunnen worde? Het wordt tijd dat de campaign weer gaat lopen. :)
All for one.. and each man for himself!
Legers die ik speel: Old World: Warriors of Chaos, Orcs & Goblins
GrunkSkullsmasher
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor marachii » 08 jan 2007 18:21

hehe ja was inderdaad geen denderende battle maar ja, geef me eens ongelijk dat ik niet met mn dark elves in een blok dwergen knal :P

uiteindelijk een draw eruit weten te slepen, 60pts in het voordeel voor frank, maar ik ben zeer tevreden aangezien hij 300pts meer had :)

@Grunk: ja ik wou eigenlijk afgelopen donderdag na de battle tegen frank al tegen de high elves van Laurens vechten maar hij was helaas niet aanwezig.. die battle word deze donderdag uitgevochten :P
*If Women Ran The World We'd Still Be Searching For The Wheel*

(\/)
(O.o)
(>< )
/_|_\

Copy This Bunny Into Your Siggy And Help Him Achief World Domination
marachii
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Beastherder » 05 maart 2007 16:56

Het heeft even geduurd, maar ik heb weer een battle gespeeld voor de campaign. Geen foto’s helaas, maar ik zal mn best doen een verslag te geven van deze bizarre battle.

Mijn kleinste banner in de campaign, slechts 500 puntjes, werd aangevallen door Dark Elves van Vincent. Zijn leger was echter 1500 punten groot! :blink:
Gelukkig kon ik support units sturen van 2 omringende legers, waardoor het verschil werd teruggebracht tot 950 tegen 1500, nog steeds een indrukwekkend verschil!
Omdat ik wist dat het originele 500pts legertje altijd in de problemen zou komen tegen iedere tegenstander, had ik het veel vuurkracht gegeven, met als doel in een hoekje te gaan staan en hun leven zo duur mogelijk te verkopen, en hopelijk zo een massacre te voorkomen. Met de 2 support units die ik meenam wilde ik dit concept versterken, dus 1 was een grote unit thunderers en de ander een standaard blok van 20 dwergen, mn enige combat-unit.
Verder had ik nog een unit crossbows, een boltthrower en rangers (het was een scouting-banner, snappie ;) ) Gezien de grote overmacht van de puntoren had ik geen verwachting om te winnen en de tactiek was simpel: zoveel mogelijk punten wegschieten voor ze aan de overkant komen. B)
Eerste doelwit was een grote unit Cold Ones met de generaal, en op de tweede plaats de grote unit Executioners. Verder waren er 2 chariots en Dark Riders, maar die negeerde ik voorlopig maar, net als de Repeater Bolt Thrower aan de overkant.
De dobbels zaten goed mee, en al gauw was er van de Cold Ones minder dan de helft over en waren de Execs een rank kwijt. De Elf Boltthrower schoot op mijn boltthrower, maar verwondde vreemd genoeg alleen de machine en niet de crew, iets wat later nog belangrijk zou zijn.
Toen kwam beurt 4 en ging de battle van voorspoedig naar bizar goed. De 2 chariots stonden links en rechts van de Execs en hun flanken kwamen na een vreemde beweging van Vincent binnen charge-range van mn warriors en rangers (foutje? :dunno: ). Die kans kon ik niet laten schieten en ik chargde. Vincent vluchtte wijselijk weg, en de chariots zagen we niet meer terug.
De Cold Ones chargden mn crossbows, de stand & shoot veroorzaakt een panic test, die word gefaald en de unit is te klein om nog te kunnen rally-en. Einde Cold Ones en generaal. ^_^
Verdere shooting veroorzaakt de eerste panic test op de Executioners, die word gefaald, ze rennen weg, rally-en niet en rennen verder naar de dichstbijzijnde tafelrand. Dat is dus de tafelrand waar mijn dwergen staan opgesteld, dus ze vluchten náár mijn dwergen terug! Ik kan ze chargen, en ze vluchten weg een rotsblok in: dood. :D
Toen waren er alleen nog maar 2 units Dark Riders over. Normaal gesproken zou het zo goed als onmogelijk zijn voor dwergen om die uit te schakelen, want het lukt ze altijd wel om uit het zicht te blijven.
Maar toen werd een bizar spelverloop nog extremer, want een schot van de Repeater Bolt Thrower kreeg het voor elkaar om mijn BoltThrower te vernietigen zonder de crew te verwonden. Toen had ik dus een unit skirmishende dwergen, inclusief een engineer met 2 pistolen en BS4. Skirmishers! :P
De engineer had er zin in, en binnen de kortste keren waren de DarkRiders gehalveerd (2 schoten per beurt, 2 dode elfen per beurt, typisch voorbeeld van de bizarre dobbels deze battle). Mn generaal verliet zn unit, om in zn eentje de kans te krijgen te chargen. De enige combat van de hele battle was mijn generaal alleen tegen de 2 laatste Dark Riders in beurt 6, die hij prompt een kopje kleiner maakte.

Einduitslag: een dikke massacre voor het leger dat 1500 tegen 950 werd outnumbert. Ik had het niet durven dromen. B)
Vincent had voor deze battle al een behoorlijke fobie voor dwergen gekregen van onze vorige ontmoetingen, maar dit zal de angst er nog verder ingewreven hebben. :D

Volgende beurt trekken mijn legers verder, en word het tijd voor de eerste siege van de campaign. Vincent’s hoofdkwartier ligt voor het grijpen, maar sieges zijn toch altijd lastig….
Binnenkort meer.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor The Duke » 05 maart 2007 21:40

:blink: .

Dat is echt freaky. Echt heeeel freaky! :laugh:
The Duke

Berichtdoor marachii » 06 maart 2007 09:58

ja en absoluut niet grappig ;)

(\/)
(O.o)
(>< )
/_|_\

marachii

Berichtdoor Beastherder » 11 maart 2007 12:56

En toen kwam de volgende beurt van de campaign, en was het tijd voor de belangrijkste battle tot nu toe: Siege! :thumbup:

Mijn dwergen gingen een dappere poging ondernemen om die Dark Elves permanent van de kaart te verdrijven.
Nou zijn sieges altijd lastig, en dat werd nog lastiger gemaakt door het feit dat je de siege moet spelen met je gewone leger dat over de kaart loopt. Veel dingen die bij een gewone battle erg handig zijn kunnen bij een siege opeens volkomen nutteloos zijn, dus het leger dat ik te gebruiken had was nou niet bepaald het leger dat ik normaal zou samenstellen voor een siege.

Mijn belangrijkste wapen was de Siege-tower, want muren veroveren met alleen ladders is vreselijk lastig. Het grootste (enige?) gevaar voor het overleven van de toren waren de dark elf boltthrowers op de kasteeltorens, dus werd hij ge-deployed aan de zijkant van het kasteel, zodat de eerste paar beurten de dichtstbijzijnde kasteeltoren het zicht blokkeerde voor de andere.
Afbeelding

Aangezien ik niks had om de poort mee te beschadigen, zette ik de rest van mn blokken aan de andere kant van het kasteel neer, om de andere muur te bestormen
Afbeelding

De eerste 3 beurten verliepen redelijk voorspelbaar, met mijn dwergen die onder een hagel van pijlen naar de muren marcheerden.
Maar waar het voor iedereen om ging was natuurlijk de vraag of de siegetoren de muur zou halen, en hier had ik de dobbelgoden weer s aan mijn kant.
Ik had een unit van 12 thunderers, die ik normaal gesproken nooit in een siege zou meenemen, want de kans dat ze iets raken is zo minimaal. Dankzij de +1 to hit regel voor dwarf handguns raakten ze nog net op 6, en ik liet ze knallen op het grootste gevaar, de boltthrower op de toren. Wonder boven wonder lukte ze het daadwerkelijk om de crew in 3 beurten af te schieten, wat toch 3 schoten op mn toren scheelde.
Verder had Vincent een paar keer flink pech met zijn to hit en to wound rollen, waardoor mijn siege toren maar 1 wondje had toen de muur in charge-range kwam, terwijl 2 goede hits voldoende had kunnen zijn :dunno:

Maar toen werd het dus tijd om de muur op te klimmen, als eerste de eenheden aan de andere kant, want de trage siege troen redde het pas een beurtje later
Afbeelding

Vincent had er goed over nagedacht, en de beurt voor de charge haalde hij zn crossbowmen van de muur en verving ze door executioners die in de toren zaten te wachten (great weapons die altijd als eerste slaan met killing blow, daar worden mn dwergjes toch wel een beetje zenuwachtig van :ermm: )
Deze 2 units zouden de rest van de battle dapper hun ladders op blijven stormen, maar ze zouden nooit een combat-ronde winnen. De beslissing zou duidelijk aan de andere kant moeten vallen :unsure:

Afbeelding

Een beurt later was het dan zover, en mn generaal kon over de loopbrug stormen om te bewijzen wat ie kon. Ook hier stonden ondertussen executioners, en ondanks dat de dwergen met de siegetoren gewoon telden als charging werd de eerste ronde gewonnen door de Dark Elves! :snif:

Afbeelding

Even zag ik het helemaal niet meer zitten, want hier had ik toch al mijn hoop op gevestigd, maar gelukkig ging de tweede ronde wel naar de dwergen, en toen ging het hard. De tweede unit naast de toren kon toen ook gewoon vechten ipv de nadelen van de ladders te ondervinden en al snel stormden beide units de muur over om de elfjes in de binnenplaats te pakken. :hehehe

Afbeelding

Die hadden uiteraard geen schijn van kans, en met 2 beurten was de binnenplaats schoongeveegd en de battle ten einde.
Victorie! :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk lijkt het een ruime overwinning, maar het scheelde heel weinig. Als Vincent wat minder pech had gehad met zijn schoten op mn toren had het héél anders kunnen lopen. :dunno:
2 goede hits van die boltthrowers en mijn dwergen hadden het met ladders mogen proberen, en de combats aan de andere kant van het kasteel bewezen wel dat dat héél moeilijk is. Ik denk niet dat ik het dan gered zou hebben :nono:

Nu heb ik dan wel mn buurman zn hoofdkwartier, maar erg zeker van mn positie aan de top van de campaign ben ik zeker niet. Door mn aggressief manouvreren naar Vincent's HQ staan er nu legers High Elves, Dark Elves en zelfs Orcs in goede posities om flink van mn landjes in te gaan pikken :unsure:
Zeer benieuwd hoe dat gaat uitpakken ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor marachii » 11 maart 2007 19:57

ik kan hier weinig aan toevoegen, behalve te zeggen dat frank het heel goed en slim heeft gespeelt!

en ja wees maar niet bang, die legers die ik nog over heb (wel 2 hele legers!!) gaan die dwergjes eens pasten ;)

(\/)
(O.o)
(>< )
/_|_\

marachii

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs