Necromunda:
Goliaths vs Escher afloop?
Uiteindelijk een duidelijke overwinning voor mijn Eschers
Ik kreeg door stom toeval de 'Beastlure' kaart waarmee ik zo'n tentakel op het bord kon plaatsen. Deze kon zette ik op een plaats neer waardoor de Goliaths nog maar heel moeilijk bij me konden komen.
(En je wilt echt niet dat die Goliaths bij je in de buurt komen

)
Betekende een afstands shooting match over het grote gat in het midden van de kaart.
Mijn Eschers waren met meer, maar zelfs dan was het zeker niet gegarandeerd dat ik dat ging winnen.
Gelukkig had Simon ook echt vreselijk geluk met zn dobbels
4 keer een granaat gooien/schieten op een groep Eschers met een BS van 3+ en alle 4 keer missen en zelfs niet iets raken met de Scatter en je weet dat de Dobbel-goden niet met je zijn die avond

In een andere 'sequence of events' die bijna pijnlijk lachwekkend was; 1 van de Goliath gangers had een Melta-boobytrap bij zich (van een Tactics kaart)
Die word neergeschoten (en gaat direct Out of Action), en de boobytrap valt op de grond, klaar om af te gaan zo gauw iemand in de buurt beweegt.
Een Goliath ganger er vlak naast word neergeschoten, gaat Seriously Injured, geneest later met een Flesh Wound, probeert op te staan, de boobytrap gaat af, de Ganger faalt zn I test en valt in het gat
Leermomenten:
- Bolter afgeschoten met goed resultaat, die doet heerlijk veel damage
- Heavy Bolter geïncasseerd, die doet echt idioot gruwelijk veel damage

snap nu wel waarom die zoveel credits kost
- Needle Rifle afgeschoten om toch s die Toxin regel in actie te zien. Insta-kill op een Goliath Leader

die houden we er ook in