De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 13 apr 2018 08:22

Gisteren was het weer gezellig.

Volle bak aan de schildertafel:
Gerie met zijn Guildball Team, die met de houten golems,
Chaim met zijn 40k Loota Orks
Simon met een Shrike Primaris Conversion
Laurens met de ShadeSpire box warbands
Frank P. met Necromunda;Goliaths
Ik met 40K Tyranids

Battle was er één.
Joost met een intro Bushido voor Henny
Rick was er voor de gezelligheid
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2018 09:20

[quote="Bobske"]
Battle was er één.
[/quote]

Dat was wel wat weinig -_-
Het was even een avondje een praat- en knutselclub ipv spelletjes :wink:
Volgende week weer gewoon battles?

Erik kwam ook nog even langs om te vertellen dat hij is benaderd door GW en na een (korte) eerste lichte verleiding toch echt 'nee' heeft gezegd.
Alle berichten/geruchten die iets anders zeggen zijn 'Fake News' :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 jun 2018 20:16

Donderdag door omstandigheden tegen Johan gespeeld bij hem thuis.

Tau vs Shooty Nids

Johan had een brigade in 1.500 punten weten te stoppen (6*5 fire warriors, 3*5 drones, sniper drones, ghostkeel met drones, 2 tanks met ion cannons en riptide suit met drones)

15 command points en op een 6 kreeg hij er één terug van hem of mij. Uiteindelijk had hij er nul over en hij gooide bovengemiddeld zessen, ik had 8 command points dus hij heeft er zeker 21 door heen gejaagt maar eerder 25!

Mocht het baten, niet echt. Ik had nog 2 neurothropes over en de score was 10-9 victory points voor johan na 5 beurten.
open war
hij had 12 inch deployment over de breedte van de tafel . Ik had een rechthoekig vak 12 " van de kant en 18"van zijn deployment
2 objectives p.p. dus in onze delpoyment zones
twist was, ik zette op daarna johan ik had eerste beurt tenzij hij een 1 rolde.

Nee, dus ik begon en toen was het schieten, schiten schieten (hive fleet kronos)
Enige foutje was dus een paar mm verschil bij het objective 1 beurt (debattabel) en dat ik 2 cp verspilde door zijn fire warriors cover te ontnemen.
De eerste beurt ging vrij slecht met schieten.

Geleerd, schiet met je tyrannofex eerst de tanks weg, makkie zonder drone cover en met 6 S10, -3 D6 damage schoten.
(ik schoot eens 5 van de 6 raak, alles verwond, dat is best wel boem)

En command points, hive fleet/tau sept, chapter/dynasty / knigth house rules... laat maar. Maakt het spel veel te simpel en voorspelbaar

Hoe was het op de club?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 jun 2018 08:31

Hoe was het op de club?

Vrij rustig

Gerie was aan het schilderen, en Rick en Guy waren er ook voor een Guildball-toernooi reunie.

Bram was zn nieuwe super-size Knight aan het uittesten tegen Chaim.
Geen idee wat dat uiteindelijk geworden is, want ik was Necromunda aan het spelen tegen Stefan

Ik speelde Chaos Cult tegen Van Saar voor Stefan. 11 tegen 6 outnumbering voor Chaos :D

Leermomenten:
- Mensen in de fik zetten blijft leuk :yes: Met de nieuwe Blaze regels is het nog heftiger geworden, echt heel nasty
- Die van Saar Rad grenades zijn best eng. Auto-Flesh Wound als je wordt geraakt betekent dat zo'n beetje al mijn modellen op het eind met 1 of 2 minder Toughness rondliepen. Dat maakt je echt heel kwetsbaar.
- 2+ save in combat (bodyglove+mesh+shield) is niet leuk. Gewoon niet gaan proberen :nono: Omlopen en in de rug schieten/steken (shield werkt alleen in de Front)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 29 jun 2018 15:36

effe kort

40k:
Necrons vs Orks afloop?

Necromunda:
Goliaths vs Escher afloop?

Shadespire:
2 potjes Skaven vs Skeletons, dikke wins voor de Skaven

Bloodbound vs Fireslayers, win for the bloodbound.

Schildertafel:
Geknutsel aan een Knight
Geschilder aan Sepulchral Stalkers
In elkaar zetten AoS

We hadden 3 jonge gasten, Stijn, Victor en ...? (mijn geheugen, ik wordt oud)
Ik heb ze de kast laten zien, Sjoerd heeft ze Shadespire getoond, Eldar, Tau en Ad Mech waren ze mee bezig
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 jun 2018 19:14

Necromunda:
Goliaths vs Escher afloop?

Uiteindelijk een duidelijke overwinning voor mijn Eschers B)

Ik kreeg door stom toeval de 'Beastlure' kaart waarmee ik zo'n tentakel op het bord kon plaatsen. Deze kon zette ik op een plaats neer waardoor de Goliaths nog maar heel moeilijk bij me konden komen.
(En je wilt echt niet dat die Goliaths bij je in de buurt komen :disturbed: )
Betekende een afstands shooting match over het grote gat in het midden van de kaart.

Mijn Eschers waren met meer, maar zelfs dan was het zeker niet gegarandeerd dat ik dat ging winnen.
Gelukkig had Simon ook echt vreselijk geluk met zn dobbels -_-

4 keer een granaat gooien/schieten op een groep Eschers met een BS van 3+ en alle 4 keer missen en zelfs niet iets raken met de Scatter en je weet dat de Dobbel-goden niet met je zijn die avond :roll:

In een andere 'sequence of events' die bijna pijnlijk lachwekkend was; 1 van de Goliath gangers had een Melta-boobytrap bij zich (van een Tactics kaart)
Die word neergeschoten (en gaat direct Out of Action), en de boobytrap valt op de grond, klaar om af te gaan zo gauw iemand in de buurt beweegt.
Een Goliath ganger er vlak naast word neergeschoten, gaat Seriously Injured, geneest later met een Flesh Wound, probeert op te staan, de boobytrap gaat af, de Ganger faalt zn I test en valt in het gat :doh:

Leermomenten:
- Bolter afgeschoten met goed resultaat, die doet heerlijk veel damage :)
- Heavy Bolter geïncasseerd, die doet echt idioot gruwelijk veel damage :disturbed: snap nu wel waarom die zoveel credits kost
- Needle Rifle afgeschoten om toch s die Toxin regel in actie te zien. Insta-kill op een Goliath Leader :hehe: die houden we er ook in

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 jul 2018 19:58

Afgelopen donderdag was het Shadespire Galore

Maar eerst.

WH40K Chaim vs Theo; Space Marines vs Dark Eldar (Druchatsjoe tegenwoordig). Spannende pot die op het laatst doorsloeg naar Chaim hoorde ik

De schildertafel: Gerie met zijn Guildball en Joost met van alles Oude metalen Star Wars, modellen, D&D miniaturen waaronder Beholders

Frank P. had zijn eigen tafel met de nieuwe AoS starter set. Soul Wars: zag er fantastisch uit.

Shadespire
Eerst Laurens vs Bob Orcs vs Sigmarites. De Orcs slogen 2 van mijn 3 helden dood. Toen was alleen Oberyn over die alle upgrades kreeg +1 Move, +1 Damage, +1 Wound, Cleave. Dus Wham, Wham, Wham 3 dode Orcs later stond Oberyn met een hele beurt te gaan nog alleen met de Orc boss.
Beide konden we elkaar met 1 mep dood slaan.... Ik loop op het objective, Laurens twijfelt maar met zijn laatste actie: sla en mis.
Oberyn's laatste actie killt de warboss en scoort ineens 8 punten (objective, alle tegenstanders dood, geen tegenstanders in mijn zone)
14-6 voor mij

Daarna Rick met Sepulchral Guard tegen Laurens met Sigmarines, stand ? Rick gewonnen.

Toen ik met Farstriders tegen Rick's Sepulchral guard. Het was spannend, ik had 2 doden, of 3, wat was de stand? Te veel battles
want
Laurens deed ook nog een beginnerspotje tegen Frank V. (Orcs vs Garuks reavers) en die laatse won met 16! ja 16! punten :worship:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 15 jul 2018 21:20

Mijn tweede pot was een draw, gelukkig voor mijn ego... :disturbed: B)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Bobske » 28 jul 2018 15:59

Druk dankzij de hitte (koele kelder) of ondanks...??

Ik was er s'middags en Chaim en Stefan ook.
Chaim schilderde aan zij Marines
Stefan en ik deden een potje Shadespire: Spiteclaws vs Farstriders
Heel spannend maar uiteindelijk wonnen de Farstriders

Aan het begin van de avond nog Shadespire
Spitclaws vs Magore Stefan vs Frank, een potje alles, gaat net niet. Dus zeer weinig glory points aan beide zijden.
Daarna ik vs Theo Farstriders tegen Orks
Ik won maar alle Farstriders waren wel dood, best eng die Orks

Daarna was het Imperial Assault met Evil Overlord Joost vs Frank, Stefan, Onno en mij. Joost waarschuwde dat als we deze missie haalden de finale een stuk moeilijker werd. Ja, logisch, deze was al bijn onhaalbaar. Na 5 van de 7 beurten heftige strijd (we gingen de eerste beurt voor de verandering eens als een speer) waren we allemaal wounden. Het character wat dood moest stond nog op half zijn Wounds en de 2 pillaren die we moesten opblazen waren niet eens beschadigd. Auw.
Volgende keer Finale dus, we zijn nu Jabba's gevangenen.

Gerie en Luis waren Chaim gezelschap komen houden aan de schildertafel.

Guy speelde Guildbaal vs ??

En Rick Flames of War vs ??
(namen onthouden :dunno: )

En we hadden lekker zelfgebakken kersenkruimeltaart van Joost voor zijn verjaardag (voor de 4 -daagse)
Zeer geslaagde en gezellige middag/avond
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 03 aug 2018 07:08

Druk, druk druk is de term van de huidige tijd.
Zo ook op de clubavond, kei gezellig dus.

Schildertafel:
Joost met D&D mini's, Gerie met zijn Guildball Enigineers, Sjoerd was zijn WH40K Imperial Guard aan het bouwen en Luis kwam later om aan zijn WH40K DEath Guard te werken.

Knutseltafel: Frank P. was er met de fantastische nieuwe Killteam doos met terrein. Maar het ging er om dat we het Mantic terrein in elkaar zetten. Samen met Simon Laurens en mij is er best veel weer bijgekomen. We hebben scatter terrrein gemaakt, een hoop kleine stukken.

Gespeeld:
Het was weer tijd voor een rondje Frostgrave met Joost, Klaas en Henny

Shadespire:
Ik tegen onze Sander. Farestrider vs Skaven. Ik kreeg die Skaven maar niet dood (of ze kwamen terug, ik heb er 4 dood gemept van de 8 keer slaan) en Sander won op 1 punt door op het laatst wel 1 van mij dood te meppen met zijn leider
Skevan vs Sander. Skaven vs Skaven. The best Rat won (Sander) maar heel spannend.

Kill Team begon met een vliegende start.
Bram vs Rick, Grey Knights vs Thousand Sons. Victory voor Bram
Bram vs Simon, Grey knights vs Primaris
Laurens vs Rick Dark Angels vs Tau

Zag er leuk uit, ik heb mij GSC team overgenomen van Frank, binnekort..

Gijs was er oook nog gewoon voor de gezelligheid.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg